Note For Anyone Writing About Me

Guide to Writing About Me

I am an Autistic person,not a person with autism. I am also not Aspergers. The diagnosis isn't even in the DSM anymore, and yes, I agree with the consolidation of all autistic spectrum stuff under one umbrella. I have other issues with the DSM.

I don't like Autism Speaks. I'm Disabled, not differently abled, and I am an Autistic activist. Self-advocate is true, but incomplete.

Citing My Posts

MLA: Zisk, Alyssa Hillary. "Post Title." Yes, That Too. Day Month Year of post. Web. Day Month Year of retrieval.

APA: Zisk, A. H. (Year Month Day of post.) Post Title. [Web log post]. Retrieved from http://yesthattoo.blogspot.com/post-specific-URL.

Sunday, September 29, 2013

Tianjin Life

Blog post about life in Tianjin written for class.

我在天津的生活有好的,也有不好的。(实际上,不好的大多不是天津的问题。但是,因为我住在天津的时候面对这些问题,所以还是跟我在天津的生活有关系。)
我的室友真的对我很好。她买水果的时候她买多一点给我吃。我早睡的时候,她关大灯,只开小灯。(我买水果的时候,我也买多一点给她吃。而且,我早起的时候,我不开灯。)我们几次一起去吃饭:大多是去吃面。我和我的室友都喜欢吃面,而且面比较便宜。如果我有中文问题,她愿意帮助我。我的室友真的很好。
我的单办课老师也很好。虽然他和我的室友都看不懂我的数学课本(是因为他们难以了解数学,而不是语言的问题,)在中文课他是很好的老师。他给我看的文章有意思。最后20分钟的内容有时候是继续谈他找的文章。
我也有一些不太好的事情。这个周末,我感冒了。我流鼻涕,头疼,太累了。一边感冒,一边有月经其太麻烦。
除了身体不舒服的问题以外,我的心理问题也给我问题。从小时候,我有执行功能的问题。这个问题在踢我的屁股。例如说,我在初中,高中找不到办法每天在家做好我每天的作业。我平常上一门课的时候做另外一门课的作业。上大学的时候,我选的课大多是只要考试就行了这样的课。暂且不论课的内容难不难,我最难的课都是每次上课都要交作业的课。现在,因为我两个“解决”(真的还没解决,而比什么都不做好一点)这个问题的做法都不行,所以我的问题现在比以前更严重。我还不知道最好怎么办。(每天都吃三顿饭,洗澡等也是问题,而这些问题对学习产生的影响没有作文和预习问题对学习产生的影响那么深刻。)

No comments:

Post a Comment

I reserve the right to delete comments for personal attacks, derailing, dangerous comparisons, bigotry, and generally not wanting my blog to be a platform for certain things.